Page 20 - ATMOSFER 109. SAYI
P. 20
MEVZUAT
hazırlayan şirket, EK-1’de (Pazara Giriş Projesi Hazırlama Desteği Başvurusu ve Destek
Ödemesi İçin İbraz Edilmesi Gereken Belgeler) yer alan belgelerle Bakanlığa başvuru
gerçekleştirir.
(4) Bakanlık, ihracat planını olduğu gibi onaylayabilir, ihracat planına ilişkin değişiklik ve
geliştirme önerilerinde bulunabilir veya ihracat planını reddedebilir.
(5) Bakanlık, tarafından şirketlerden ihracat planına ilişkin revize talep edilmesi halinde re-
vize ihracat planının, Bakanlık revize bildirim tarihinden itibaren en geç 3 (üç) ay içerisinde
tekemmül ettirilememesi durumunda proje iptal edilir.
(6) İhracat planına ilişkin şirket ve/veya danışmanlık hizmeti sağlayan şirketten Bakanlığa
sunum yapması talep edilebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Genel Esaslar
Ödeme başvurusu
MADDE 7 - (1) Bakanlık tarafından Pazara Giriş Projesi kapsamında onaylanan ihracat
planına ilişkin destek ödeme başvurularının, onay tarihinden itibaren 6 (altı) ay içerisinde,
EK1’de (Pazara Giriş Projesi Hazırlama Desteği Başvurusu ve Destek Ödemesi İçin İbraz
Edilmesi Gereken Belgeler) belirtilen belgeler ile incelemeci kuruluşa DYS/KEP üzerinden
iletilmesi gerekir.
(2) Bakanlık tarafından nihai değerlendirme aşamasında onaylanmayan ihracat planına
ilişkin giderler desteklenmez.
(3) Destekten yararlanılabilmesi için giderlerin ödeme belgesi ve diğer belgelerle birlikte
tevsiki gerekir.
(4) Pazara Giriş Projesi başvurusunda onay verilen danışmanlık hizmeti sağlayan şirketin,
fatura düzenleyen şirketin ve ödemenin yapıldığı şirketin aynı olması esastır.
(5) Destek başvurusu sonucuna ilişkin bildirim DYS/KEP üzerinden başvuru sahibine
yapılır.
Eksik tamamlama
MADDE 8 - (1) Başvurularda eksik bilgi ve belgelerin bulunması ve/veya Bakanlık/ince-
lemeci kuruluş tarafından ek bilgi ve belge talep edilmesi halinde Bakanlık/incelemeci
kuruluş, DYS/KEP adresi aracılığıyla bildirimde bulunur. İstenen bilgi ve belgelerin bildirim
tarihinden itibaren en geç 3 (üç) ay içerisinde DYS/KEP adresi aracılığıyla tamamlanması
gerekir. Eksikliklerin 3 (üç) ay içerisinde tamamlanmaması durumunda destek başvurusu,
süresi içinde yapılmamış kabul edilir.
(2) Eksik tamamlama süresinin bitimini müteakip, incelemeci kuruluş tarafından yapılan
inceleme neticesinde ilk eksik bildirimine konu edilmemiş eksik bilgi/belgelerin bulunması
halinde, incelemeci kuruluş Bakanlığın uygun görüşünü alarak söz konusu eksik bilgi/bel-
genin tamamlanmasını teminen 1 defaya mahsus 3 (üç) aya kadar ilave süre verebilir.
Ödeme esasları
MADDE 9 - (1) Harcamaların destek kapsamında değerlendirilmesi için tüm ödemelerin
şirket tarafından bankacılık kanalıyla yapılması gerekir.
(2) Ödemelerin, bankacılık sistemi içinde tevsik edilebilmesi ve banka tarafından destek
müracaatı süresi içinde ilgili hesaba aktarılacak şekilde yapılması şartıyla, şirket kredi kartı
ile tek çekimde veya taksitlendirerek ödeyebilir.
(3) Kredi kartı ile ödeme işlemlerinde şirket kredi kartlarının yanı sıra, şirket adına harcama
yapmaya yetkili kişilere ait kredi kartları ile yapılan ödemeler de kabul edilir.
(4) Banka hesabına elden yapılan ödemeler ve müşteri çeki veya cirolu çek ile yapılan
ödemeler destek kapsamında değerlendirilmez.
(5) Çek ile yapılan ödemelerde çekin fotokopisi ile birlikte çekin keşideci tarafından
Kaynak (www.mevzuat.net)
18