Page 26 - ATMOSFER 108. SAYI
P. 26

MEVZUAT


            olan tüm D-3 kodlu dahilde işleme izin belgelerinin taahhüt hesabının kapatılmasında da,
            aynı şekilde hatalı düzenlenen e-arşiv faturanın daha önce başka bir D-3 kodlu DİİB’in
            ihracat taahhüdünde kullanılmadığına ilişkin YMM raporu aranması gerekmektedir.
            Bir örnek vermek gerekirse, D-3 kodlu belge sahibi firma 28/03/2019 tarihinde kesmiş
            olduğu A-12345 numaralı faturada, fatura üzerinde DİİB numarasını “2018/D3-11111” yer-
            ine yanlışlıkla “2016/D3-55555” şeklinde girmiştir. Faturanın kesildiği tarihte (28/03/2019)
            firmanın taahhüt hesabı kapatılmamış ve belge süresi geçerli “2016/D3-55555”, “2017/
            D3-66666”, “2018/D3-11111”, “2019/D3-22222” belge numaralı dört adet D3 kodlu dahilde
            işleme izin belgesi bulunmaktadır.


            “2018/D3-11111” numaralı dahilde işleme izin belgesinin taahhüt kapatma başvurusu
            yapıldığı tarihte (15/03/2022), bu DİİB’lerden “2016/D3-55555” ve “2017/D3-66666” belge
            numaralı DİİB’lerin taahhüt hesabı kapalı, 2018/D3-11111 belge numaralı DİİB kapatma
            talepli, 2019/D3-22222 belge ise açık durumdadır. Firmanın 28/03/2019 tarihinde kesmiş
            olduğu A-12345 numaralı faturayı bu dört tane belgenin de ihracat taahhüdünde kullanmış
            olabilme ihtimali bulunduğundan, eğer firma A-12345 numaralı faturayı 2018/D3-11111 nu-
            maralı DİİB taahhüt hesabının kapatılmasında kullanmak istiyorsa, bu faturanın daha önce
            2016/D3-55555, 2017/D3-66666 numaralı belgelerin DİİB ihracat taahhüdünün kapatıl-
            masında kullanılmadığına dair YMM raporu talep edilecektir.


            Ayrıca, ileriki bir tarihte (01/05/2023) firma 2019/D3-22222 numaralı DİİB’in kapatılması
            için başvuruda bulunduğunda yine A-12345 numaralı faturanın 2019/D3-22222 numaralı
            DİİB’in taahhüt hesabının kapatılmasında kullanılmadığına ilişkin YMM raporu sunması
            gerekmektedir.


            Diğer taraftan, e-Arşiv faturalara ilişkin olarak yukarıda ifade olunan hususların,
            münhasıran üzerinde DİİB bilgisi yer almayan veya hatalı yer alan e-Arşiv faturaların DİİB
            taahhüt kapatma işlemlerinde ne şekilde değerlendirilmesi gerektiği ile sınırlı olduğu, Haz-
            ine ve Maliye Bakanlığı tarafından ihdas olanan mali mevzuatta e-Arşiv faturalara bağla-
            nan hukuki sonuçlara herhangi bir etkisinin bulunmadığının ihracatçı firmalarımızca göz
            önünde bulundurulması gerekmektedir.

            E-Arşiv faturalarda sehven DİİB bilgisine yer verilmediği veya yanlış DİİB bilgisine yer
            verildiği hallerde DİİB taahhüt hesabının kapatılması başvurularının, DİİB taahhüt kapatma
            işlemlerini düzenleyen diğer mevzuat hükümleri saklı kalmak şartıyla, yukarıda belirtildiği
            şekilde sonuçlandırılması hususunda bilgilerini ve gereğini rica ederim.

            Dağıtım:
            Batı Akdeniz Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğüne
            Doğu Anadolu Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğüne
            Doğu Karadeniz Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğüne
            Ege Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğüne
            Gap Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğüne
            İstanbul Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğüne
            Orta Akdeniz Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğüne
            Orta Anadolu Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğüne
            Orta Karadeniz Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğüne
            Uludağ Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğüne
            Gürbulak Gümrük ve Dış Ticaret Bölge Müdürlüğüne


                                                                                      Kaynak (www.mevzuat.net)

            24
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31